Saturday, January 5, 2013

1st & 2nd day of my work

assalamualaikum...

31hb Disember, aku dapat panggilan dari 1 nombor yang aku tak kenal...angkat tu rupanya bos kepada syarikat yang aku apply kerja jumaat malam baru-baru ini...agak teruja lar jugak bila dia suh ke pejabatnya petang tu untuk temuduga...time temuduga, tak lar gemuruh sangat sebab bos ni macam sporting, ramah, macam-macam dia tanya aku...hilang terus rasa gemuruh...aku ada tanya dia ramai ker mohon kerja...dia cakap ramai, ada budak degree, ada budak daerah lain...so, aku pikir mesti aku dah tak dapat sebab aku cuma diploma jer...

02hb Januari, aku dapat 1 lagi berita gembira bila bos yang interview aku baru ni cakap esok boleh masuk kerja sebab dah berjaya...waaa!!.gembiranya ALLAH jer tau...walaupun gaji ciput, tapi x pe lar..at least aku dah dapat kerja dan boleh cari pengalaman sikit-sikit....maybe jugak rezeki aku, ada kawan aku mohon sama tempat ngan aku, tapi cuma aku yang terpilih...hadiah tahun baru..kawan-kawan aku ramai lagi yang mengganggur...rezeki aku!.alhamdulillah...

03hb Januari, ari fes kerja...everything is ok!. semua baik-baik...hari pertama dah kene kira 1 pelan bangunan...hmm, taking off...bosan lorh!..huhu...kerja sini 6 hari seminggu...hari sabtu jer separuh hari...

05hb Januari, bos besar masuk ofis...bos besar ni suami kepada bos yang temuduga aku tu...muka garang...aku takuttttttt!!..dia tengok pelan-pelan atas meja aku...then, dia tanya kerani sape kira-kira sume tu...aku tunggu reaksi bos..bila bos mintak aku explain kerja2 yang aku dah buat,,dia macam kagum bila terbukti yang politeknik juga mampu lahirkan student setaraf dengan institusi laen..even aku hanya taraf diploma...siap angkat thumbs up lagi...kembang kejap..hehe... (Y)

#btw,terima kasih politeknik..terima kasih pensyarah..terima kasih kawan,sahabat n terima kasih kptm/ptptn.


:)
take care, peace!
..........

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen...
jasamu dikenang... :)